7 Eylül 2012

Sabah haberlerinde 25 insanın patlayarak ölmesini izleyerek güne başlayabiliyoruz. Bu kanlı sabahı takip eden saat ve günler içerisinde, yapılan açıklamalarla muhimmat depolarında yaşanan patlamaların olağan bir durum olduğunu, dünyada benzerlerine Pakistan, Hindistan vs. rastlandığını öğrenip durumu daha da olağan karşılamaya davet ediliyoruz.

Ben olağan karşılayamıyorum bu durumu. Kendimi orada ölenlerin anne babaları, eşleri, çocukları, dostları yerine koyma cüretini de gösteremiyorum. Dünya üzerindeki hangi olasılık hesabı benim canımın canını ölümünü olağanlaştırabilir? Hangi haklı düzen bana bir insanın patlayarak ölmesini izah edebilir?

Mehmet Akif, " şüheda fışkırır, toprağı sıksan şüheda" diyor ya, belki kana doymak bilmiyor toprağımız, ama biz izlemeye doyamadık bir türlü, vicdanlarımız kurudu gitti belki, eh insanlığımızı da bir yerlerde kaldırıp çöpe atmış olmalıyız.

"Vatan sağolsun" diyoruz ya da "dedirtiriyoruz" ya vatan o kadar kanlı canlı ki maşallah kimsenin bir şey umrunda değil. Çünkü iki siyah kurdela bağladık mı iki dövündük mü bir insanın eline bir silah daha tutuşturup can almaya yolladık mı, sen sağ ben selamet vatanım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder