14 Aralık 2013

içimde bir belirip bir kaybolan yazma isteğimi kaybetmeden bir şeyleri kayda geçirmeyi istiyorum buraya.  mesela omuz ağrımı. sol omzumda ve kürek kemiklerim arasında yere paralel bir çizgi halinde bir ağrım var. ama hep ağrıyor. sabah kalktığımda. oturduğumda yattığımda. kaykıldığımda. bana aşırı acı vermiyor ama ağrıyor. hiçbir medikal derecem olmasa da ağrımın kaynağını google sağolsun teşhis edebilirim. çünkü ben de merak ettiği, aklına gelen her şeyi ama her şeyi googlelayan, beynini görüntü ve bilgi kirliliğine boğan o ekran sapıklarından biriyim. neyse ağrımın iki kaynağı var bence: birincisi elbetteki yeterli hareket eksikliği. tıbda böyle bir tanımlama olmayabilir. ama ben sosyal bilimciyim. benim teşhislerim gözlemlerimden yaptığım çıkarımlara dayanır sadece. hep aynı hareketleri yaparak hayatını sürdüren bir yaşam formuna dönüşmemin kaçınılmaz yan etkilerinden biri de bu sanırım. ikinci sebep: birikmiş sorumlulukları yerine getirmeme stresi. lan haftalardır avrupa birliği ile yatıp kalktım hala bir makale yazmayı bitiremedim. işten eve gelince yorgunum dedim vurdum kafayı yattım. sabah 5'lere alarm kurup, alarmı kapattığımı hatırlamadan kafayı vurdum yattım yine. sonuç birikmiş stresin sırtımdaki gergin hali. bu gün tüm zorluklara göğüs gerecek şekilde kalktım, elektrikler kesikti. hay şansıma dedim. üzerinde durmadım ve yine akşamı ettim.

bir de dün hobbit'in ikinci filmine gittim. lotr çok severim. manyak fanlarından değilim. hayatımda ilk kez bir kitabın önsözünü okumaya kalkıştım. o da lotr'un ilk kitabıydı. kitabı yakasım gelmişti. neyseki ortaokuldaydım ve çok para vermiştim. ama ergen halimle kendimi orta dünya'daki her ırktan biri olarak  76 kere falan hayal etmişimdir seriyi okurken ve izlerken. hobbit'i okumadım. sırf orta dünya'yı bir kere daha göreyim diye filmlerini izlemeye koyuldum ve ikinci filmi izlerken dostum hikaye nerde? dedim. 3 boyutlu film diye dünyanın parasını veriyorsun sadece 3-5 güzel görüntüyü peş peşe izlemek adına. ama hikaye yok. gerçekten.

şimdi avrupa birliğine geri dönebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder